VISITA A L’ESCOLA PIA DE GRANOLLERS

 Aquestes son les quatre mascotes que hem creat amb els alumnes de l’Escola Pia de Granollers. Ha estat un matí intens ple de bones idees, preguntes, sorpreses i literatura.


1. Com és el teu planeta?

El meu planeta és volador, els éssers que l’habitem el podem pilotar i fer-lo anar on volem. Està una mica esquerdat perquè és una mica vellet, i no és pas rodó com el vostre, sinó que té forma de porc i cua de porc. Tenim dos sols, un a cada banda, o sigui que sempre és de dia. 


2. De què t’alimentes?

Sobretot d’herba de color lila i de color taronja. De postres m’agrada menjar gelats d’herba ben freds.


3. Quines son les teves aficions?

M’agrada molt dibuixar, saltar, el futbol, l’atletisme… amb tantes potes m’agrada molt fer-les servir per moltes coses a la vegada.


4. Quin esport practiques?

Una espècie de curses d’atletisme que fem al meu planeta, amb pistes aèries. Ep! S’ha de saber volar com jo per jugar-hi. També m’agrada molt el patinatge sobre foc. Els jugadors no ens socarrimem perquè ens allunyem volant del foc quan les flames son més fortes.


5. Com son les cases del teu planeta?

De color marró, amb ales. Al meu planeta les cases les fem amb formatge, i acostumem a fer-les de la forma de la família que hi habita. En lloc d’escales, com al vostre planeta, a les nostres cases hi tenim unes cues gegants, que s’emboliquen sobre elles mateixes per fer-te pujar als pisos de dalt. 


6. A què et dediques?

Faig moltes coses. De mecànic, de rellotger… també ensenyo als porcs cangurs petits a volar, i de tant en tant arreglo pistes aèries. Quan cal també faig de metge. Com veieu, mai no tinc les mans quietes, i soc molt hàbil amb elles. Des de fa poc també faig d’alcalde de la capital del meu planeta.


7. Què és el que més t’agrada del nostre planeta?

Com balleu. M’encanten les vostres sales de ball. En general trobo que els humans sou molt interessants, i no em cansaria mai de descobrir coses noves relacionades amb vosaltres. També m’agrada molt fer turisme per les vostres ciutats. L’últim cop que vaig venir al vostre planeta em van oferir de ser model… de guants. Vaig haver de dir que no perquè la feina d’alcalde és molt dura i no em podia quedar a la Terra més d’una setmana, però potser l’any que ve tornaré i em dedicaré a lluir guants. 


8. Què és el que t’agrada menys del nostre planeta?

No suporto les pastanagues ni el bròquil. Tampoc m’agrada gens que alguns humans es dediquin a caçar animals, ni tampoc que tingueu animals tancats en parcs zoològics. I una altra cosa que no m’agrada és la vostra llum artificial. Com que al meu planeta sempre és de dia no ens cal… i la veritat és que la llum de les bombetes m’enlluerna una mica.




1. Com és el teu planeta?

El meu planeta és triangular, de color rosa i blau. Hi ha molts animals diferents… jo soc dels més divertits… però n’hi ha que us semblarien molt estrambòtics. 


2. De què t’alimentes?

Menjo bestioles. Escarabats, cucs… els xuclo del niu amb la meva trompa. També m’agraden els cereals (fets d’insectes). També menjo fulles i sorra, però només de tant en tant.


3. Quines son les teves aficions?

Caço animals amb les meves banyes, i corro molt ràpid amb les meves potes. També m’agrada xuclar aigua amb la trompa i ruixar els meus amics.


4. Quin esport practiques?

Faig gimnàstica i aixeco peses amb la trompa. 


5. Com son les cases del teu planeta?

Son de colors i de formes diferents. Les façanes les cobrim de plomes, normalment, que queda molt vistós. Molts éssers de la meva espècie viuen en una zona on fa molt de sol i han de viure a sota terra, en caus.


6. A què et dediques?

Fabrico ous. Soc ponedora professional. També faig servei de dutxa i de rentacotxes amb la meva trompa. Abans em dedicava al mon de les assegurances, però ho he deixat, però ara m’he fet autònoma i tinc una botiga online on venc les meves plomes acolorides per a les mones de pasqua. Me les prenen de les mans!


7. Què és el que més t’agrada del nostre planeta?

M’agraden molt les vostres escoles. També la varietat d’animals que teniu aquí. Al meu planeta no hi ha tantes espècies diferents, tres o quatre a tot estirar. Entre tots els animals, els meus preferits son els elefants. 


8. Què és el que t’agrada menys del nostre planeta?

Les males olors, la contaminació… i que mengeu carn. El pollastre, el porc… jo soc una mascota vegetariana. Tampoc no m’agraden les ciutats grises, perquè sent tant acolorida com soc se’m fa estrany no estar a tota hora envoltada de colors brillants. 




1. Com és el teu planeta?

El meu planeta és pelut, en forma d’espiral, com una gran serp. Té molts de boscos i muntanyes, les més altes al centre i cada vegada més petites fins arribar a l’altre extrem. 


2. De què t’alimentes?

Menjo cucs de tota mena, i insectes. Però els insectes del meu planeta no s’assemblen gens als vostres. Son gegantins i molt i molt bonics. També menjo unes flors que hi ha al meu planeta que tenen propietats màgiques (a part d’estar boníssimes et poden fer molt de servei…)


3. Quines son les teves aficions?

M’encanta grimpar als arbres i ballar damunt les seves copes. Com que se’m dona tan bé grimpar, exploro muntanyes.


4. Quin esport practiques?

Al meu planeta hi ha un esport que consisteix a trepar arbres… i un altre on has de passar per un camp tot ple de flors sense trepitjar-ne cap. Si les trepitges et resten punts. També faig escalada acrobàtica amb la meva cua i el meu bec, com els vostres escaladors que claven ferros a les roques.


5. Com son les cases del teu planeta?

Son gratacels en forma de cilindre, amb arbres al seu interior. Creixen cap amunt i cap avall, tots tenen molts pisos subterranis. Per dins no hi tenim escales, sino parets per escalar. 


6. A què et dediques?

Soc escalador professional, ja us ho deveu haver imaginat. Miro de fer rècords i pujar a les muntanyes més altes de l’univers.


7. Què és el que més t’agrada del nostre planeta?

Els vostres insectes m’agraden molt, tenen molt bon gust. Els del meu planeta no son tan saborosos. També m’agraden molt les olors de les vostres ciutats, del vostre menjar, de les flors…


8. Què és el que t’agrada menys del nostre planeta?

No entenc per què teniu zoològics. Jo deixaria escapar a tots els animals que hi viuen. I una cosa que tampoc no m’agrada és que les vostres ciutats son molt i molt sorolloses. 




1. Com és el teu planeta?

El meu planeta està ple d’herba i hi ha moltíssimes espècies animals. Milions. Hi ha molta aigua, de color blau marí. Els arbres son tots vermells i com que la neu és de color lila, les muntanyes, de lluny sempre es veuen d’aquest color.


2. De què t’alimentes?

Menjo jaquetes. Ja cal que vigileu quan aneu al pati, que potser quan torneu m’he cruspit les vostres! També menjo fruita, però son tan diferents a les vostres que no en coneixeríeu cap. 


3. Quines son les teves aficions?

M’agrada molt volar, nedar i fer curses arrossegant-me per terra. Però normalment els de la meva espècie ens teletransportem quan hem d’anar lluny. 


4. Quin esport practiques?

Un esport on hi ha unes anelles, en un circuit, i cal passar per dins. Després he d’encistellar unes pilotes dins d’unes altres anelles. I està prohibit teletransportar-se per arribar més de pressa. També practico un altre esport on has de llençar un disc damut l’aigua i guanya qui el fa botar més cops. 


5. Com son les cases del teu planeta?

Vivim en coves subterrànies, en caus circulars. Entrem pel soterrani i a mida que baixem anem arribant als altres pisos: la teulada està a sota de tot.


6. A què et dediques?

Em dedico a recollir perles de dins de les ostres. També m’he dedicat a ajudar el Senyor K a buscar mascotes per l’univers, però ho vaig deixar perquè era massa cansat. I, posats a viatjar i buscar coses, prefereixo buscar tresors. 


7. Què és el que més t’agrada del nostre planeta?

M’encanta el vostre paisatge. Quines muntanyes verdes i marrons més curioses que teniu! Tothom sap que les muntantes son de color lila. 


8. Què és el que t’agrada menys del nostre planeta?

No m’agraden els cotxes. Per sort tampoc no en necessito perquè em puc teletransportar. I una cosa que no suporto és veure que dueu els gossos lligats amb corretja. Els humans tampoc no em feu massa el pes… sempre us esteu barallant. No tots, per sort, però n’hi ha cada un… 








Comentaris