Visita a l’Escola Pia de Granollers



Aquestes són les quatre mascotes que hem creat amb els alumnes de l’Escola Pia de Granollers.

Ha estat un matí molt profitós i ple de bones idees. Tan bones que podrien servir per a un llibre nou!




MASCOTA DEL GRUP A

1: Com és el teu planeta?
El meu planeta es diu Cusi, i té forma d'estrella. És de color rosa pastel. Els núvols son de cotó de sucre, i tot està fet de menjar. Els dies duren 10 hores i els anys 7 mesos. Les estacions de l'any es diuen Mixo, Kibi, Ako i Leo.

2: De què us alimenteu els éssers de la vostra espècie?
Ens alimentem de cadires, de gats i de coloms. El meu plat preferit son els espaguetis de cabells amb sorra i got de vidre (el got també me'l cruspeixo després de fer-lo servir per beure aigua).

3: Quines son les teves aficions?
M'agrada molt mirar la tele amb un ull mentre amb l'altre miro la tablet i amb el tercer miro la play. Quan surto a fer esport també el faig de tres en tres: tennis, bàsquet i futbol, per exemple. 

4: Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
Quan estic de vacances m'agrada volar i banyar-me en bassals de fang. El darrer viatge que he fet ha estat a Fangolàndia.

5: Quin esport practiques?
Practico la dansa lluitadora. És una dansa esportiva típica del meu planeta, que es balla amb un vestit de color blau, verd i blanc.

6: Com son les cases del teu planeta?
Les cases son quadrades. Tenen 10 finestres, 3 portes rodones i 2 xemeneies triangulars. A la xemeneia el fum surt multicolor.

7: Quin és el teu ofici?
Treballo en una gelateria de gelats calents al planeta Cuca Cuca, i una fruiteria per a dofins grassonets de color festuc que està a Pati Patu. Vaig haver d'estudiar els noms i tipus de gelats i de plantes per obrir les dues botigues.

8: Digue'ns una cosa que no suportis.
No m'agrada que al meu planeta es mengin cucs, insectes i escarabats marins. Tampoc no m'agrada que em mirin dissimuladament quan se sorprenen del meu aspecte. Això a la Terra em passa molt.

9: Al teu planeta hi ha éssers semblants als que tenim a la Terra?
Sí, hi ha porcs, gossos, camells, estruços i lleons, a banda de molte altres espècies que aquí no coneixeu. De tots aquests, el lleó és l'única espècie que sap parlar.

10: Què és el que més t'agrada del nostre planeta?
El que més m'agrada del vostre planeta és menjar cabells. Teniu melenes molt gustoses, els terrícoles!


MASCOTA DEL GRUP B

1: Com és el teu planeta?
El meu planeta és bastant petit, medeix només 24 metres. És de color lila, amb quadrats grocs i vermells, amb arbres i muntanyes de gelatina. Els dies duren 2 hores i els anys duren un mes i un dia. Hi ha 13 estacions de l'any.

2: De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Ens alimentem d'insectes de color turquesa. Son rugosos, picants i pinten la llengua. Tambè mengem caca de dinosaure fossilitzada amb grills vius, que quan vas a menjar-te'ls t'entren pel nas i surten ler les orelles. 

3: Quines son les teves aficions?
M'agrada molt tirar-me pets, passejar pel jardí, veure pel.lícules de pollets i nedar a la piscina.

4: Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
M'agrada molt viatjar, per exemple, al planeta Satucornio. Acostumo a banyar-me en una piscina de gelat o a la platja de Satucornio. El darrer viatge que vaig fer vaig visitar la nau del senyor K, i vam anar a un planeta on els cotxes parlaven.

5: Quin esport practiques?
Practico diferents esports, com ara el de Menjar Molt, el de Mossegar Molt Fort, el de Trencar Coses i el de Qui És Més Estrany Guanya.

6: Com son les cases del teu planeta?
Estan fetes de llaminadures, tenen ales i formes diferents, algunes d'animal o de persona. Totes tenen una piscina de gelat enorme.

7: Quin és el teu ofici?
Soc botiguer, tinc una botiga de queviures amb menjar de tota mena i de totes bandes de l'univers. 

8: Digue'ns una cosa que no suportis.
No suporto les plantes del meu planeta, ni el Carrefour del meu barri. Una cosa que no m'agrada de la Terra és que no teniu animals gaire extraordinaris.

9: Al teu planeta hi ha algun ésser que s'assembli als que tenim a la Terra?
Al meu planeta no hi ha cap animal que s'assembli als vostres. Només hi som els de la meva espècie.

10: Què t'agrada del nostre planeta?
El que més m'agrada del vostre planeta és que també us agraden molt els gelats. El que no entenc és per què us els mengeu en lloc de fer-los servir per omplir piscines.


MASCOTA DEL GRUP C

1: Com és el teu planeta?
Al meu planeta l'atmosfera és blava, groga, vermella i verda. Hi ha un castell enmig d'un bosc amb una torre molt alta des d'on es veu tot el planeta.

2: De què us alimenteu els éssers del teu planeta?
Mengem mel, flors, insectes, batuts de flors i d'insectes, macarrons de mosquit amb salsa de mel, maionesa de fulles, pastís de pell de cocodril i cuques de llum. 

3: Quines son les teves aficions?
La meva màxima afició és estudiar el planeta Terra, especialment els éssers humans: el vostre comportament, la vostra història, les vostres costums...

4: Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
Quan estic de vacances m'agrada menjar persones (per això tinc tant d'interès en vosaltres. Què us pensàveu?).

5: Quin esport practiques?
Practico un esport semblant al vostre futbol, que es juga amb una armadura de ferro i un casc. Les porteries son fetes de gel i cal fondre-les per marcar gol. Com ens ho fem? Fent servir una pilota de foc.

6: Com son les cases del teu planeta?
Les cases son rodones, amb ales i potes, orelles i cua de serp. Acostumen a tenir punxes per protegir-nos dels lladres, i unes xemeneies ben recargolades.

7: A què et dediques?
Soc curador. La meva saliva es verinosa, però si n'aplico la dosi exacta serveix com a antídot per a qualsevol malaltia.

8: Digue'ns una cosa que no suportis.
No m'agrada massa volar, perquè és molt cansat. La major part d'éssers de la meva espècie s'han d'apuntar a un gimnàs per estar en forma. Si no, no podrien volar pas.

9: Al teu planeta hi ha éssers semblants als que tenim a la Terra?
Al meu planeta només hi ha éssers de la meva espècie, i tots sabem parlar (excepte els nadons, és clar).

10: Què és el que més t'agrada del nostre planeta?
Al vostre planeta hi ha fet coses molt divertides, com ara entrar en una casa i fer-me un batut de maionesa, llimacs, verdura i mortadela. Un dia vaig pujar a un gratacels i em vaig llençar en caiguda lliure sense fer servir les ales. Una cosa que m'agrada molt, també, és ficar-me dins la tassa del water, tirar de la cadena i deixar-me endur per les canonades. És com una muntanya russa!


MASCOTA DEL GRUP D

1: Com és el teu planeta?
El meu planeta està cobert de punxes d'on en surt xocolata desfeta. Els dies de l'any duren com una setmana de la Terra. L'últim dia de l'any ens mengem una meitat del planeta i després torna a créixer. Les estacions de l'any son la de les llaminadures, la de la xocolata i la del caramel fos. 

2: De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Mengem mocs d'elefant, potes d'aranya, sang, ulls, insectes i teranyines. El meu menjar preferit son els cucs.

3: Quines son les teves aficions?
M'encanta tocar el piano amb els peus, saltar a la pota coixa, tocar la flauta i fer natació. 

4: Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
A l'estiu m'agrada saltar d'un edifici a un altre intentant volar, o bé navegar en vaixell.

5: Quin esport practiques?
L'esport que practico consisteix a petar globus amb els ullals. Es juga per equips: hi ha globus negres i globus taronja, i a cada equip li toca petar només un dels dos colors. Qui acaba abans amb els seus globus, guanya.

6: Com son les cases del teu planeta?
Les cases del meu planeta son altes, esfèriques i plenes de palla i d'ous de gallina. Els nostres llits també estan fets de palla. 

7: A què et dediques?
Soc transportista d'ous ferrats. Si algu en necessita, jo els porto encara que sigui a l'altra punta el planeta. I arriben sempre calents! No vaig haver d'estudiar massa per dedicar-me a això. Només calia treure's el carnet de conduir.

8: Digue'ns una cosa que no suportis.
No suporto anar al dentista perquè tinc uns ullals molt grossos i acostumen a fer-me molt de mal quan em surt una càries. Tampoc no m'agrada massa ser descendent dels dinosaures, perquè a ells les dents ja se'ls corcaven molt sovint.

9: Al teu planeta hi ha éssers que s'assemblin als que tenim a la Terra?
Al meu planeta hi ha papallones, dofins i cavalls com els vostres. D'aquestes tres espècies, només els cavalls saben parlar. 

10: Què és el que més t'agrada del planeta Terra?
M'agraden molt els dentistes del vostre planeta. Tenen les eines una mica massa petites per als meus ullals, però també saben treballar amb més cura que els dentistes del meu planeta.



Comentaris