Visita a l'Escola Pia de Granollers

Aquestes són les quatre mascotes extraordinàries que hem creat amb els alumnes de quart A, B, C i D de l'Escola Pia Granollers. 


Ha estat un matí molt enriquidor on hem passat una bona estona creant mons nous i personatges amb molta història al darrere...!




ENTREVISTA A LA MASCOTA EXTRAORDINÀRIA DE QUART A:

1. Com és el teu planeta?

El meu planeta ocupa vint universos. És de color daurat i de diamants, ple de cotxes voladors. Té satèl·lits trenta vegades més grans que els del planeta Terra, i hi tenim quaranta estacions de l'any.

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Ens alimentem d'insectes i de plantes amb cua. Els meus plats preferits són els mosquits de deu ales i els trèvols de trenta fulles, però costen molt de trobar.

3. Digues quines són les teves aficions.
Practico atletisme i sumo (una categoria especial per a jugadors amb 8 potes). També he fet de youtuber.

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
M'agrada viatjar. El darrer planeta que he visitat s'anomena La Neu de la Tortuga Deserta. La neu d'aquell planeta és calenta. Fins i tot em vaig cremar quan hi vaig anar..!

5. Quin esport practiques?
Practico un esport que es diu Pim Pam Trucu Trucu. Es juga amb una granada d'aigua. Hi ha quatre defenses i un porter. Només pots passar-la quatre vegades i no pots repetir a qui li passes. El quart que la rep li ha de donar una puntada de peu.

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Les nostres cases estan fetes d'algues blaves. Les ciutats son molt grans i hi fa molta calor. S'assemblen una mica a les vostres, però aquí els arbres es poden moure, i ja et dic jo que no s'estan mai quiets.

7. Quin és el teu ofici?
Soc xilangola o xilangolaire, un ofici que consisteix a aprendre a anar més ràpid, perquè jo soc lent de mena. Em va costar molts anys d'estudi fins que m'hi vaig poder dedicar.

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
Una cosa que no suporto son les plantes amb cua, braços i ales. Tampoc em fan gaire el pes els cavalls amb ales i cua de drac. Per sort, al meu planeta no n'hi ha. I al vostre?

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
Sí, tenim una mena de conills, però són de color blau i tenen orelles de gat, amb vuit ulls i dotze potes. A més, parlen tots els idiomes de la nostra galàxia, o sigui que, ben mirat, tampoc és que s'assemblin massa als vostres conills. Normalment, com a mascota tenim a éssers humans com vosaltres. Sou molt fidels i amables, els millors amics que hi ha. Felicitats.

10. Què és el que més t'agrada del planeta Terra?
El que més m'ha agradat son els vostres partits de futbol. Els viviu amb molta il·lusió. Al meu planeta només tenim el futbol tortuguès, però no hi ha tanta afició. I tant, us visitaré sovint, sobretot quan s'acosti una final de la copa del món.


ENTREVISTA A LA MASCOTA EXTRAORDINÀRIA DE QUART B:


1. Com és el teu planeta?
El meu planeta és calent, quadrat, sempre hi fa molta calor i està ple de porcs. Les platges són d'aigua calenta. Els dies duren setanta-quatre hores, i només hi ha una estació de l'any: l'estiu. Les classes duren una horeta, i totes les coses que es poden comprar valen un euro. 

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Ens alimentem de cotxes, de sopa de cucs, de canelons de fang, magdalenes d'escarabat, conills amb mosques, peix amb sorra, pastís fregit, aigua amb ulls, coca-cola amb ungles, ous amb saliva, llaminadures amb gust de sabata i terra, entrepans de cargols llefiscosos, mandonguilles de bava de llimac i coloms. Potser us sembla fastigós, però heu de tenir en compte que som molt porcs...

3. Digue'ns quines són les teves aficions.
Acostumo a passar l'estona fent petar les pilotes amb potes que corren pel meu jardí, tot i que també m'ho passo molt bé petant grans de la cara. Darrerament estic agafant el gust a disfressar-me d'Ariana Grande. 

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
Al meu planeta, normalment, a les vacances fem viatges en el temps. L'any passt vaig anar a l'època dels dinosaures, i es van espantar una mica quan em van veure. Tenen la pell molt fina, tot i ser rèptils gegants.

5. Quin esport practiques?
Practico el basquetrugby. Només pots mirar d'encistellar la pilota quan has superat els cinc contrincants que fan barrera. Si passes la pilota i un company teu l'encistella, suma el triple de punts. 

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Les nostres cases son rodones i molt grosses. Tant, que dins de cadascuna hi ha petites cases. Als nostres jardins, en lloc de plantar hortalisses hi plantem objectes. Hi tenim un nombre infinit de ciutats, però cadascuna està formada per una sola casa.

7. Quin és el teu ofici?
El meu ofici és crear menjar per a tothom. Els de la meva espècie, quan saltem, creem menjar. Costa molt aprendre a fer menjar de salt. Cal estudiar molt i aprendre a ajupir-se correctament per agafar prou impuls. Et deus preguntar com ens ho fem per crear menjar tot saltant, oi? No ho puc dir. Secret professional.

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
El que no m'agrada gens del vostre planeta és que no hi ha carreres per a porcs amb sis potes, dos ullals i una banya com jo. Una altra pega és que els vostres cotxes són molt durs, i l'altre dia se'm va trencar un ullal quan vaig mossegar-ne un. 

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
Al nostre planeta qui més qui menys té més de quatre potes. Tots som de colorins, sabem parlar diferents llengües i, en conjunt, em penso que us semblaríem una mica estrambòtics. Les nostres mascotes son camells-elefants, i fins i tot elles son de colorins: taronja i blau. 

10. Què és el que més t'ha agradat del planeta Terra?
El que més m'ha agradat de la Terra és que hi he fet molt bons amics: una tortuga, un flamenc de color verd i un dofí negre. Els enyoro molt perquè m'ho vaig passar molt bé amb ells. Em van convidar a jugar a patinatge amb pilota artística. 


ENTREVISTA A LA MASCOTA EXTRAORDINÀRIA DE QUART C:

1. Com és el teu planeta?


El meu planeta fa un metre amb quaranta centímetres de diàmetre. És de color rosa, lila i blau. És bonic i assolellat. Curiosament, els dies i els anys duren igual que els vostres, o sigui que el planeta es belluga molt a poc a poc.

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Mengem llengua d'anaconda, perquè el seu verí ens fa molt forts i ens protegeix de les malalties. També mengem pomes amb cuc de seda, però els cucs els traiem de la poma i els guardem perquè facin seda. La seda la fem servir per fer cases. I quan estem refredats, el metge ens recepta cua d'anguila elèctrica, que ens dona molta energia.

3. Digue'ns quines són les teves aficions.
M'agrada molt fer curses voladores amb els meus amics, sortir a sopar, dormir de dia i viure de nit.

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
Quan estic de vacances m'agrada jugar a futbol americà, fer curses voladores, menjar, aguantar la respiració sota l'aigua durant una hora, ficar-me dins un sac de farina i, sobretot, viatjar per tots els mons amb el meu cotxe daurat.

5. Quin esport practiques?
L'esport que practico es diu Foc-bol-pain. Es juga amb pilotes plenes de pintura, i et salves volant a través d'unes anelles de foc. També jugo a la modalitat sense foc, que es diu simplement Bol-pain. Però no té tanta gràcia, per descomptat.

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Les nostres cases tenen la forma de l'animal que hi viu. Per exemple: si aquest vola, les cases tenen ales. La meva és peluda, sembla un gat, les finestres tenen forma d'ull i la sortida és la cua, que té forma de tobogan.

7. Quin és el teu ofici?
Soc mag. No vaig haver d'estudiar gaire perquè ja tenia poders màgics hereditaris. Tinc dos fills, i un d'ells s'assembla molt a mi, també té poders i espero que de gran sigui un bon mag com jo.

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
El que no suporto del vostre planeta és que molts animals estan tancats en gàbies. No us imagineu com en pot arribar a ser, d'avorrit, viure tancat en una gàbia...

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
Sí, hi tenim gairebé totes les espècies que teniu aquí. La diferència és que al meu planeta tothom sap parlar, i tenim prohibit que uns facin de mascota i els altres d'amo. No té cap sentit, si ho penses bé. Aviam si preneu exemple...

10. Què és el que més t'ha agradat del planeta Terra?
El que més m'ha agradat del vostre planeta és que hi ha moltíssima aigua i moltes coses per menjar. M'agraden molt els vostres esports de risc, com per exemple fer ponting o llançar-se d'un helicòpter i aterrar en una piscina. També m'ha encantat un invent que teniu, que es diu llibre. Al meu planeta mai no se li ha acudit a ningú fer res semblant. 


ENTREVISTA A LA MASCOTA EXTRAORDINÀRIA DE QUART D:

1. Com és el teu planeta?
El meu planeta és diminut, de color negre i amb estampat taronja fosforescent. L'hivern dura un dia i l'estiu un altre dia. En tot el planeta només hi ha una ciutat i un poble. A la ciutat hi ha vuitanta-quatre milions vuit-cents noranta-sis mil dos-cents habitants. Al poble només un. Però quin un...! Millor que no el conegueu pas.

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Tenim tres plats estrella: el carpeix, fet de carn i de peix, l'aigpall, que és aigua amb pollastre, i el pital, el meu preferit, que és una pizza amb algues.

3. Digue'ns quines són les teves aficions.
Les meves aficions eren jugar a matar, a tennis, a ping-pong, a futbol xinès, voleifol, handball i basquet. Era molt esportista, jo.

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
Quan feia vacances m'agradava perseguir i menjar animals de bosc, jugar a ping-pong i llegir novel·les. Però també feia altres coses, com dibuixar en papers de colors i ballar amb la música que posen a la ràdio.

5. Quin esport practiques?
L'esport que practicava es diu Para Pa Pö. El Para Pa Pö es juga a la selva, i consisteix a arreplegar deu bambús en dos minuts. Els bambús han de fer més de cinc metres de llargada, i quan els tens has d'arribar a casa teva abans que acabi el temps. Però visc molt lluny de la selva, així que és un esport molt difícil.

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Les nostres cases tenen potes i dues antenes. La ciutat es diu Aliencoland, i està en guerra contra el poble, que es diu Alienpatoland. Fa tants anys que dura, la guerra, que ja no queden gaires exemplars de la meva espècie. Ja us he dit que l'habitant del poble té molt mal geni...

7. Quin és el teu ofici?
Abans que comencessin els problemes al meu planeta, em dedicava a fer curses sota l'aigua i a pescar coses amb el morro. Soc autodiddacta, no he estudiat enlloc, però el meu ofici està molt ben valorat al meu planeta. 

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
No suporto la resta de cocodrils del meu planeta, perquè sempre s'estan barallant. No entenc per què han d'anar a empipar l'habitant del poble, ni per què ell sempre ha d'estar-nos atacant, també. Tampoc m'agraden massa els cocodrils de la Terra, perquè tots fan veure que no saben parlar. 

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
No, al meu planeta només hi ha cocodrils com jo. No tenim mascotes, perquè ningú no s'ofereix com a voluntari. Altres maldecaps tenim...

10. Què és el que més t'ha agradat del planeta Terra?
Una cosa que m'encanta del vostre planeta és que hi ha moltes zones que viuen en pau. Per això m'he decidit a quedar-m'hi per sempre més. 

Comentaris