Visita al Col·legi San Juan de la Cruz de Ripollet


Aquesta és la mascota que hem creat amb els alumnes de quart del Col·legi San Juan de la Cruz de Ripollet.  

Hem passat una tarda ben divertida on han sorgit un munt de preguntes interessantíssimes sobre literatura infantil i sobre recursos creatius. 









1. Com és el teu planeta?

La mida del meu planeta és de 1.000.000.000 km de diàmetre. És quadrat, de color negre i tots els animals són fosforescents. El paisatge està ple de colors molt vius i canviants, perquè l'aigua dels nostres oceans canvia de color cada dia. Els dies duren 48 hores i els anys tenen 730 dies. Hi tenim 8 estacions de l'any: hivern, primavera, estiu, tardor, foscor, claror, fluorescent i, per acabar, l'estació grisa.

2. De què us alimenteu els éssers de la teva espècie?
Mengem sempre sushi de macarrons i bevem una barreja de fanta de taronja, de llimona, aquarius, coca-cola i unes quantes cullerades de sucre.

3. Digues quines són les teves aficions.
Les meves aficions són jugar al futbolaroneesing, videoleisdance, musicatennis, gemmaciojuego, escribolibre i creounanimal. No faria altra cosa que jugar a aquests jocs tot el dia.

4. Què t'agrada fer quan estàs de vacances?
Sóc molt de platja, jo. M'agrada passejar per la sorra i menjar gelats. És l'únic moment de l'any que menjo alguna cosa que no sigui sushi de macarrons. El darrer viatge que vaig fer va ser a les platges del Brasil.

5. Quin esport practiques?
Es diu Biten, i es juga als núvols. Hi poden participar un màxim de 4 jugadors. Un d'ells treu, copejant una pilota invisible amb una raqueta elèctrica. L'objectiu és fer passar la pilota per dins d'un arc que es belluga. Els partits sempre es fan de nit, i cal que els jugadors i el públic duguin unes ulleres especials per poder veure la pilota invisible.

6. Descriu-nos les cases del teu planeta.
Acostumen a tenir la forma de la cara de l'animal que hi viu, i les parets estan pintades amb el seu estampat. Les portes tenen la forma de la silueta de l'animal, i les finestres la forma de les seves orelles. Algunes tenen xemeneia. En aquest cas, té la mateixa forma que les potes del propietari de la casa

7. Quin és el teu ofici?
En tinc dos. Un és pirotècnic subaquàtic. Fer castells de focs sota l'aigua és molt divertit, i es poden dibuixar moltes formes diferents, fins i tot fer dibuixos animats pirotècnics.
El meu segon ofici és escriure llibres amb foc.

8. Explica'ns una cosa que no suportis.
No suporto les ciutats que no tenen platja. Tampoc m'agrada massa que a la Terra el mar sempre sigui de color blau. És bonic, sí, però podria canviar de tant en tant...

9. Al teu planeta hi ha espècies animals que també existeixin a la Terra?
No, tot són espècies que a vosaltres us semblarien extrardinàries, com jo mateixa.

10. Què és el que més t'agrada del planeta Terra?
Els castells de focs que feu per les festes majors.


Comentaris